Fra Valby til verdenshavene – en arbejderdreng tager på langfart

For fem-seks år siden modtog, jeg et ringbind med omkring 800 maskinskrevne A4-ark.

Det var Bendt Elgind Olsen, Køge, der havde skrevet sin livshistorie. Hans helbred var dårligt, så han fik megen god tid til at gå foran sin computer med at skrive samt finde fotos af de skibe, han havde sejlet med.

Bendt havde kun gået syv år i skole – og han var ordblind – så derfor havde han brug for hjælp til at få bearbejdet sin tekst, inden den eventuelt kunne udgives som en bog.

Det drømte han nemlig om.

-Der er så mange, der siger til mig, at jeg bør skrive en bog om mit liv, for jeg har oplevet så mange usædvanlige ting, sagde Bendt til mig.

Da jeg først kom i gang med at læse i ringbindet, blev jeg dybt grebet af Bendts ærlige og detaljerede måde at fortælle på – og de mildest talt utrolige oplevelser, han har haft.

Jeg vurderede, at hans historie i høj grad var læsværdig og egnet til udgivelse, så vi søgte i fællesskab fonde om økonomisk støtte, mens vi bearbejdede manuskriptet.

Bogen fik titlen: Fra Valby til verdenshavene – en arbejderdreng tager på langfart.

Bendt var meget syg, men han så frem til, at bogen skulle udkomme i maj 2014. Desværre nåede han ikke at se den færdig, for han døde i april måned.

Hans familie finder trøst i stadig at have noget af Bendt, for når de læser i bogen, er det, som de hører ham selv fortælle…

Du kan læse mere om bogen hér. 

Går du også og drømmer om at skrive din livshistorie – og måske få den udgivet som en bog?

Så har du chancen for at komme i gang nu.

Lørdag den 4. oktober 2014 afholder jeg nemlig igen min populære Skriv-Et-Liv-Workshop for kun seks deltagere.

  • Som deltager på workshoppen får du FIRE intensive arbejdstimer med din personlige lærer og ekspert i livshistorier (mig)
  • Vi går frem efter Skriv-Et-Liv-Metoden, som jeg har udviklet specielt til dig, der vil skrive livshistorie.
  • Du går hjem fra workshoppen med din helt personlige køreplan for, hvordan du kommer i mål med dit livshistorie-projekt, hvad enten det er din egen livshistorie eller en anden persons, du vil skrive…
  • OG: Du får det fineste bonusmateriale til en værdig af mindst 1.157 kroner, som du kan lade dig inspirere af og bruge igen og igen
  • Vi arbejder i de smukke og kreative omgivelser på Stadil Gl. Mejeri, hvor der hele dagen vil være fri kaffe/te/vand/snacks – og ikke mindst frisk Vesterhavsluft lige uden for døren…

Din investering er kun 2.500 kroner + moms, ialt 3.125 kroner.

Skal du med? Og være godt i gang inden jul?

Så grib din plads lige hér.

 

 

Om jettesorensen

I am a danish journalist helping ordinary people write their lifestory so that it wil be preserved for the family...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar