Kristine nåede det ikke…

I december 2013 skrev Kristine til mig – og hendes mail rørte mig dybt.

Hun har givet mig lov til at dele den med dig. Den kommer hér:

Kære Jette,

I sommer købte jeg din “gør-det-selv-guide”, og jeg havde alle de bedste intentioner om at få skrevet om især de første 30 år af min kære mors liv fra 1939-1969.

Vi var begge to så opsatte på projektet. Det skulle senest være færdigt den 21. april på hendes 75 års fødselsdag.

Jeg havde forberedt spørgsmål fra guiden og inddelt perioden på de 30 år i mindre bidder osv.

Men ved vores første møde blev jeg syg, og derefter stod forhindringerne og undskyldningerne for ikke at komme i gang i kø: Mor solgte sit hus i Lyngby og købte en lejlighed i København – klar på nye eventyr.

Jeg selv knoklede med at sætte min families nye lejlighed i stand og komme i gang med arbejdet efter sommerpausen.

Flere gange i løbet af efteråret snakkede vi om Livshistorieprojektet, og vi glædede os begge til at få lidt ro på og komme i gang med mors historie.

Den 1. december, på min søns 7 års fødselsdag, dukkede hun ikke op.

Vi fandt hende død i sit sommerhus. Alt emmede af fuld aktivitet til det sidste. Det var et stort chok for os alle.

Noget af det første, som min store nevø på 21 år sagde, var:

-Stine, nåede du at skrive mormors livshistorie?

-Nej, det gjorde jeg ikke. 

Og det er jeg frygtelig ked af. Min mor var en privat person, og hun delte ikke ud af sine mange historier. Nu er de væk sammen med hende for evigt.

Jeg håber, at du, Jette, kan få mange til at forstå, at det er helt specielt, det, som du tilbyder. Jeg er så ked af, at jeg ikke nåede at gøre brug af din e-guide – og jeg håber, at min historie kan motivere andre til at få det gjort i tide.

Mange hilsner,

Kristine 

 

Pyyha. Det gør mig virkelig så ondt for Kristine, at hun ikke nåede at få skrevet sin mors livshistorie, når nu de begge var indstillet på det og glædede sig til det.

Jeg ved, at det kun er en fattig erstatning for en rigtig livshistorie at lave en mindeboks eller en mindebog, men det kan være en god måde at fastholde fælles minder, oplevelser og indtryk om en kær, afdød person.

Du kan læse, hvad jeg har skrevet om det at lave en mindeboks lige hér. 

 

Sidder du lige nu selv og overvejer at skrive enten din egen – eller måske din mors – livshistorie?

MEN: Undskyldningerne for ikke at komme i gang står måske i kø hos dig…?

Hvis de gør det, så lad mig give dig et stort spark i r*mpetten, så du kommer i gang!

Lørdag den 18. januar 2014 afholder jeg nemlig igen min populære Skriv-Et-Liv-Workshop for kun seks deltagere – og de første pladser er besat.

  • Som deltager på workshoppen får du FIRE intensive arbejdstimer med din personlige lærer og ekspert i livshistorier (mig)
  • Vi går frem efter “Skriv-Et-Liv-Metoden”, som jeg har udviklet specielt til dig, der vil skrive livshistorie
  • Du går hjem fra workshoppen med din helt personlige køreplan for, hvordan du kommer i mål med dit livshistorieprojekt, hvad enten det er din egen livshistorie eller en anden persons, du vil skrive
  • OG: Du får det fineste bonusmateriale til en værdi af mindst 1.157 kroner, som du kan lade dig inspirere af og bruge igen og igen (blandt andet får du e-guiden, som Kristine købte)

Vi arbejder i de smukke og kreative omgivelser på Stadil Gl. Mejeri, hvor der hele dagen vil være fri kaffe/te/vand/snacks – og ikke mindst frisk Vesterhavsluft lige uden for døren…

Din investering er kun 2.500 kroner + moms, ialt 3.125 kroner.

Skal du med? – og være godt i gang allerede i januar 2014?

– samtidig får du de øvrige fem deltagere på workshoppen som dine hjælpere og sparringspartnere…

Ja tak, jeg vil i gang nu – stik mig en plads med det samme

Nej tak, jeg finder selv ud af det, men jeg vil godt læse lidt mere om den workshop

Skriv-Et-Liv-Workshop

Skriv-Et-Liv-Workshop

Om jettesorensen

I am a danish journalist helping ordinary people write their lifestory so that it wil be preserved for the family...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Kristine nåede det ikke…

  1. Pingback: Jeg er flov ved at fortælle dig det her… | jettesorensen.dk

Skriv en kommentar