Sådan kom Vibeke i gang…

I efteråret 2013 deltog Vibeke på min Skriv-Et-Liv-Workshop.

Da hun kom, var hun i tvivl om, hvordan hun skulle gribe projektet an og i det hele taget komme i gang. Vibeke ville blandt andet gerne skrive om sit eget liv, sin mors samt sin mosters liv.

Først havde hun imidlertid behov for at finde sin egen “tone”, når hun skrev.

Vibeke havde tidligere skrevet en del, men det var mange år siden – og når hun prøvede at skrive, syntes hun slet ikke, at hun kunne finde tilbage til sin egen personlige fortællerstemme.

På workshoppen gik Vibeke igennem en proces, mens vi arbejdede os igennem materialet. Hun fandt ud af, at hun ville starte med at skrive sin mosters livshistorie. På den måde ville hun få bevaret en værdifuld del af familiehistorien samt komme i træning med at skrive og finde tilbage til sin egen skrivestil.

Allerede en uge efter workshoppen havde Vibeke lavet den første interviewaftale med sin moster.

Senere fortsætter hun måske med sin mors historie – og til slut sin egen.

Vibeke skriver om workshoppen:

Jettes Skriv-Et-Liv-Workshop gav mig lige præcis det spark, jeg behøvede for at komme i gang. På forhånd havde jeg en masse spørgsmål, der svirrede rundt i mit hoved – blandt andet:

Hvor skulle jeg begynde? – og hvor skulle jeg ende?…….Hvordan skulle jeg bygge livshistorien op?……….Skulle jeg skrive min mosters eller min egen livshistorie?

Jeg fik på kurset svar på alle mine spørgsmål og mere til.

Jette har lavet et meget inspirerende trin-for-trin-kursusmateriale med masser af spørgsmål og værdifulde fif. Dette materiale har man stor glæde af, når man er kommet hjem og skal i gang med at skrive.

Jette formår på sin stille og rolige facon at videreformidle sin store viden. Man føler sig virkelig godt klædt på, når dagen er omme.

Kurset foregår i perfekte rammer på Stadil Gl. Mejeri.

Vibeke Larsen, kursist

Vil du også i gang med at skrive? Så læs mere om min Skriv-Et-Liv-Workshop lige hér.

Der er KUN 6 pladser på hver workshop – og du får masser af lækkert bonusmateriale.

Når du går hjem, har du lavet din egen fiks og færdige køreplan for, hvordan du vil gribe dit skriveprojekt an.

 

Om jettesorensen

I am a danish journalist helping ordinary people write their lifestory so that it wil be preserved for the family...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Sådan kom Vibeke i gang…

  1. Pingback: Jeg er flov ved at fortælle dig det her… | jettesorensen.dk

Skriv en kommentar