Hvad giver man guldbrudeparret, der har alt?

Svaret på det spørgsmål kender jeg faktisk ikke selv – men jeg kender til to guldbrudepar, der i anledning af deres guldbryllup har lavet en gave til samtlige gæster…

(det er jo lidt den omvendte verden, ikke?)

Har du mon gættet, hvad det er?

Da Rita Holm og hendes mand Erik fejrede guldbryllup, gjorde de det.

Og i øjeblikket hjælper jeg et kommende guldbrudepar med at få “gaven-til-gæsterne” klar til 50-års bryllupsdagen til sommer – deres navne får du ikke at vide endnu, da de ønsker, at det skal være en overraskelse til familie og venner.

Rita Holm skrev til mig:

Jeg har udgivet en slægtsbog med de små historier, som jeg har hørt fortalt om mine bedsteforældre. Jeg ville ønske, at jeg dengang havde spurgt til flere detaljer. Senere fortalte mine forældre mig en del om deres liv, som jeg skrev ned. Så fik jeg min søster til at interviewe min mor, mens jeg videofilmede hende – og der efter beskrev jeg min egen barndom, samt det som min svigerfar havde fortalt mig.

Min mand kunne desværre ikke huske så meget fra sin barndom, men det han kunne huske, skrev jeg ned.

Til sidst lavede jeg slægtsforskning i både min mands og min slægt tilbage til 1500-tallet, som også kom med i bogen.

Den blev på 250 sider inklusive en del fotos, som jeg havde samlet, og til vores guldbryllup fik gæsterne en bog hver. Bogen er blevet til glæde for mange.

Går du og din familie og mangler en gave til et guldbrudepar? Så lad dem skrive deres livshistorie og få den trykt som en fin bog med fotos. Det gjorde Hanne og Ole, og det kan du læse om lige hér.

Mangler du – eller guldbrudeparret – inspiration til at komme i gang med at skrive?

Så læs mere om min E-guide lige her – eller om min Skriv-Et-Liv-Workshop lige her.

Om jettesorensen

I am a danish journalist helping ordinary people write their lifestory so that it wil be preserved for the family...
Dette indlæg blev udgivet i Livshistorier, Uncategorized og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar